tiistai 19. heinäkuuta 2016

Geneve, Sveitsi


Saavuin illalla yhdeksän aikoihin majapaikkaani, Geneven vanhaan kaupunkiin. Vanha kaupunki oli todella hiljainen, vain muutamia ihmisiä terasseilla. Ihanaa, ei siis laumoittain turisteja, kuten usein vanhoissa kaupungeissa. Olin vuokrannut asunnon airbnb:n kautta. Sain huoneen keittiöllä ja kylppärillä todella edullisesti. Sisään tultuani huomasin kuitenkin, että keittiön paikalla on vain tyhjää. Väsytti ja suututti. Soitin asunnonomistajalle (olin luvannut soittaa hänelle kun saavun asunnolle) ja ilmaisin pettymykseni, sillä ilmoituksessa mainittiin hyvin varusteltu keittiö. Hän hermostui ja väitti minua hankalaksi ja sanoi, että minun pitäisi poistua asunnosta heti aamulla. Olin siis varannut kämpän kuudeksi yöksi. No, sattuuhan näitä, ajattelin ja päätin ottaa rauhallisesti ja selvitellä uutta majapaikkaa vasta aamulla. Puolen tunnin kuluttua asunnonomistaja kuitenkin soitti ja pyyteli vuolaasti anteeksi. Hän oli tarkistanut viestihistoriamme ja tajunnut, että hän oli unohtanut kertoa minulle keittiöstä. Asunto on juuri remontoitu, eikä uusi keittiö ole vielä saapunut. Siksi siis edullinen hinta. Koska en pystynyt kokkaamaan, halusi hän tilata minulle hyvitykseksi pizzan. Ok, kasvispizza siis. Pizza tuli puolen tunnin kuluttua - kanakinkkupizza! Ja maksoi 25 frangia eli 23 euroa.

Todella harmi, etten pysty laittamaan täällä ruokaa. Ulkona syöminen on täällä aika kallista ja hyvän ravintolan löytäminen vaikeaa. Sain vinkin, että paikallisen Stockmannin, Manor´n yläkerrasta saa ison salaattiannoksen yhdeksällä eurolla. Totta, hyvää ja edullista. Täytyy käydä siellä uudelleenkin. Tänään olen yrittänyt ottaa kaupunkia haltuuni; välillä eksymällä ja välillä tutkimalla karttaa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti